V Jižní Koreji, která patří mezi země s největším rozšířením internetového připojení na světě, byla závislost na online hrách dlouho považována za teenagerskou potíž. Ale případ Kimových přitáhl pozornost k rozrůstajícímu se problému internetové závislosti mezi dospělými.

Podle oficiálních vládních údajů v Jižní Koreji neustále klesá počet dospívajících se symptomy internetové závislosti, a to částečně i díky vládním poradenským programům. V roce 2007 jich byly více než tři miliony, v loňském roce už jen zhruba 938 tisíc.

Ale počet závislých lidí, kteří překročili dvacátý či třicátý rok věku neustále roste a vloni už jich bylo 975 tisíc. Mnozí z těchto dospělých vyrostli s online počítačovými hrami a nyní se k nim utíkají, když jsou nezaměstnaní nebo se cítí cize v okolní společnosti, říká psychiatr Ha Če-hjon.

Tento vývoj a nedávná řada případů, jako je ten Kimových, přiměly vládu oznámit plány na otevření rehabilitačních středisek pro závislé dospělé a rozšířit poradenství pro studenty a nezaměstnané, tedy skupiny, které jsou z hlediska závislosti na hrách považovány za nejzranitelnější.

"Na rozdíl od teenagerů tihle dospělí nemají rodiče, kteří by je mohli odvléct k poradci," říká Ha, který kvůli závislosti na online hrách léčí měsíčně v průměru čtyři dospělé. Před dvěma lety to byl jeden měsíčně.

Více než 90 procent jihokorejských domácností je vybaveno připojením k vysokorychlostnímu internetu. Téměř na každém rohu je internetová kavárna s počítači dostupnými za malý poplatek. V těchhle potemnělých, čtyřiadvacet hodin denně otevřených zařízeních "se stírá hranice mezi realitou a virtuálním světem", říká psychiatr Čung Jong-čchu.

Zvláště oblíbené mezi dospělými hráči jsou velké online hry, kde mají a postupně si vytvářejí a zdokonalují vlastní virtuální postavu. V těchto hrách mohou hráči uzavírat spojenectví a vést bitvy trvající celé dny, v nichž se ve směnách střídají, aby se akce nezastavila. Čím víc času hráč tráví online, tím silnější a mocnější je jeho virtuální postava - a také hráčův status.

Počítačové střety se mohou přelít i do skutečného života; bylo zaznamenáno několik případů hráčů, kteří našli a napadli protihráče za to, že zabil jejich online postavu, s níž se po celé roky ztotožňovali.

Jak říká sedmatřicetiletý Pak Ki-hun, který ve dne s manželkou vede obchod s plavkami a v noci hraje, online hry jsou součástí kultury. "Pro mě jsou lidé, co lezou po horách nebo tráví hodiny u rybolovu, stejně šílení, jako si oni myslí, že jsem já," říká.