Společnost Yahoo v pondělí uvedla, že změny spustí už tento týden. Propojení mezi stránkami si bude každý uživatel aktivovat sám.

Osobní charakteristiky uživatele z Facebooku pak budou přístupné i přes stránky Yahoo, včetně titulní stránky a e-mailu. Další nástroje dají lidem například možnost dát přátelům z Facebooku vědět, co dělají.

Společnost Yahoo tak chce zvrátit trend, kdy se uživatelé zdržují na jejích stránkách kratší dobu. Jedním z důvodů je, že lidé čím dál více navštěvují sociální sítě, kde probírají s rodinou a přáteli, co je nového, a vyměňují si fotografie, videoklipy a hudbu.

Yahoo počítá s tím, že na jejích stránkách zůstane více uživatelů, když při tom budou moci monitorovat, co se právě děje na Facebooku. Udržet lidi na svých stránkách déle znamená pro společnost i větší sledovanost reklamy, nárůst jejího prodeje a tržeb za ni.

Napojení Yahoo na Facebook je jen prvním krokem firmy ve snaze vytvořit na svých stránkách sociální centrum. Během léta chce napojit osobní kontakty ze vzkazů na Twitteru a do konce roku spustí internetové hry, které vytváří společnost Zynga.

K osobním informacím se Yahoo staví opatrněji než Facebook a pokouší se uživatele přimět k tomu, aby citlivé informace sdíleli obezřetně. Kontrolu nad osobními daty chce proto zjednodušit a vyzývá lidi, aby nastavení svých stránek přehodnotili.