Společnost Yahoo v pondělí uvedla, že změny spustí už tento týden. Propojení mezi stránkami si bude každý uživatel aktivovat sám.

Osobní charakteristiky uživatele z Facebooku pak budou přístupné i přes stránky Yahoo, včetně titulní stránky a e-mailu. Další nástroje dají lidem například možnost dát přátelům z Facebooku vědět, co dělají.

Společnost Yahoo tak chce zvrátit trend, kdy se uživatelé zdržují na jejích stránkách kratší dobu. Jedním z důvodů je, že lidé čím dál více navštěvují sociální sítě, kde probírají s rodinou a přáteli, co je nového, a vyměňují si fotografie, videoklipy a hudbu.

Yahoo počítá s tím, že na jejích stránkách zůstane více uživatelů, když při tom budou moci monitorovat, co se právě děje na Facebooku. Udržet lidi na svých stránkách déle znamená pro společnost i větší sledovanost reklamy, nárůst jejího prodeje a tržeb za ni.

Napojení Yahoo na Facebook je jen prvním krokem firmy ve snaze vytvořit na svých stránkách sociální centrum. Během léta chce napojit osobní kontakty ze vzkazů na Twitteru a do konce roku spustí internetové hry, které vytváří společnost Zynga.

K osobním informacím se Yahoo staví opatrněji než Facebook a pokouší se uživatele přimět k tomu, aby citlivé informace sdíleli obezřetně. Kontrolu nad osobními daty chce proto zjednodušit a vyzývá lidi, aby nastavení svých stránek přehodnotili.
Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru