Tyto údaje vyplývají ze statistiky Toplistu, která sleduje počet uživatelů, kteří na české weby z jednotlivých vyhledávačů přistupovali.

Zhruba o pětinu, na 36,1 procenta, pak Googlu meziročně vzrostl podíl očištěný o zahraniční uživatele, který počítá pouze české uživatele na českých internetových stránkách. Podíl zahrnuje přístupy přímo ze stránek Googue nebo Centrum Holdings, která technologii Googlu na svých portálech rovněž využívá.

Podle další statistiky Navrcholu, která měří podíl odeslaných kliků jinou metodologií, má teď Google s partnerem Centrum podíl 34 procent.

Česká pobočka Google funguje čtyři roky. "Od roku 2006 v Česku ve vyhledávání organicky rosteme díky našim uživatelům, kteří oceňují nejen inovace a neustálé vylepšování vyhledávání, ale i kvalitu výsledků, které jim vyhledávání Google nabízí," uvedl marketingový ředitel Luděk Motyčka. Letos se Google, který běžně do inzerce příliš neinvestuje, rozhodl podpořit povědomí o možnostech vyhledávání kampaní v tradičních médiích

Pokrytí reklamní sítí Google AdSense se podle údajů firmy pohybuje okolo 74 procent uživatelů. Její významnou součástí je videoportál YouTube. Ve srovnání se startem české verze YouTube na podzim roku 2008 vzrostl zásah portálu o pětinu. Povědomí o YouTube má přitom 98 procent uživatelů internetu.

Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 50 lokalizovaných služeb pro české uživatele. Mezi nejznámější patří Mapy Google, Překladač Google, videoportál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Letos čeká v tuzemsku trojciferný růst tržeb.
Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru