Z tuzemských příznivců internetových nákupů podle průzkumu 44 procent tvrdilo, že tento způsob využívá často. Na Slovensku to bylo zhruba 33 procent. V obou zemích se na internetu nejčastěji nakupují elektronika, oblečení, obuv a módní doplňky, knihy a hudba.

Průzkum dále ukázal, že Slováci platí přes internet častěji platební kartou než Češi. Při nákupech na internetu platí na Slovensku kartou 41 procent lidí, v Čechách to je 34 procent občanů.

"Dle výsledků výzkumného šetření tak můžeme konstatovat, že Češi jsou v porovnání se Slováky mnohem více konzervativní v otázce placení kartou za nákupy na internetu,“ uvedl obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku Pavel Javorský. Nakupování na internetu však považuje za bezpečné 64 procent českých a 58 procent slovenských respondentů.

Oba národy nakupují na internetu nejčastěji elektroniku, což potvrdilo 69 procent Čechů a 59 procent Slováků. Druhou nejčastěji nakupovanou skupinou zboží na internetu je v ČR oblečení, obuv a módní doplňky (40 procent), třetí příčku obsadily knihy, hudba, CD a DVD (35 procent). Na Slovensku respondenti uváděli jako druhé nejčastěji nakupované zboží na internetu knihy, hudbu, CD a DVD (54 procent), na třetím místě skončilo oblečení, obuv a módní doplňky (34 procent).


Průzkumu se zúčastnili klienti bank ve věku od 18 do 69 let. V České republice bylo osloveno 967 lidí a na Slovensku 763 lidí.

V Česku letos podle odhadu portálu Srovname.cz vzrostou tržby tuzemských internetových obchodů o více než desetinu na 30 miliard korun.

 

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru