V roce 2014 pak dále vzroste na 208 milionů prodaných kusů. Uvedla to dnes analytická firma Gartner.

Tablety vyplňují mezeru mezi tradičními počítači a vyspělými mobilními telefony. Přístroje se dostaly do centra pozornosti výrobců elektroniky poté, co americká firma Apple v letošním roce s velkým úspěchem uvedla na trh svůj tablet iPad. Následoval například Samsung a firmy jako Dell, HP nebo LG chtějí tablety pustit na trh v nejbližší době.

Podle analytiků Gartneru budou prodeje multimediálních tabletů v zemích východní Evropy včetně ČR a Slovenska do roku 2014 představovat méně než dvě procenta světového trhu.

"Naše předpovídané prodeje pro letošek ve východoevropském regionu jsou velmi nízké hlavně kvůli malé dostupnosti a vysokým cenám. iPad se oficiálně na těchto trzích nenabízí a až začne, vysoká cena neumožní jeho masové rozšíření," uvedla analytička Annette Zimmermannová.

Odhay dalších analytiků jsou ještě smělejší. Apple by mohl podle Briana Whitea, analytika z Ticonderoga Securities, prodat v roce 2011 celosvětově  kolem 45 milionů iPadů. "Věřím, že iPad bude jedním z nejvyhledávanějších vánočních dárků a že zajem o něj bude pokračovat i v roce 2011," poznamenal Brian.