"Nedostatek zajímavých obchodů brzy vytvoří mezi portály silný tlak na marže, které můžou u nejzajímavějších klientů klesnout na čistě symbolickou cenu. Segment hromadného nakupování se tak zredukuje na zhruba pět superhráčů a deset velkých hráčů," uvedli v dnes zveřejněné analýze českého trhu zástupci nového portálu Cenodrom.cz, podle kterých ostatní portály menší velikosti budou nabízet tematické produkty a služby pouze pro úzkou cílovou skupinu.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny o několik desítek procent obchodníci či poskytovatelé služeb nabídnou poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase pomocí tohoto systému zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Podnikatelé tímto způsobem mohou také propagovat své služby a zboží. Slevy jsou zejména na různé služby z oblasti gastronomie, péče o tělo či volného času. V nabídce ale nechybí ani oblečení či obuv.


"Není problém mít uživatele, ale získat obchodní partnery, kteří chtějí dát lidem zajímavou nabídku," poznamenal marketingový a strategický ředitel Cenodromu.cz Yemi A.D, který proto míní, že těžiště konkurenčního boje slevových portálů se brzy přesune z uživatelů na obchodníky, kteří jsou ochotni poskytnout slevy.

Stejný názor na vývoj tuzemského trhu hromadného nakupování má zakladatel portálu Slevomat.cz Tomáš Čupr, podle kterého počet poskytovatelů slev není neomezený, takže se v budoucnu soustředí kolem větších hráčů na tuzemském trhu, kteří jim zajistí více zákazníků. "To je něco, co odliší kvalitní hráče a položí ty slabé," upozornil Čupr.

Model hromadného nakupování je podle Čupra velmi atraktivním oborem podnikání, a to díky jednoduchosti a zdánlivé nenáročnosti na vstupní investici a technologii. "Proto v poslední době láká desítky nových firem, které často bezhlavě vstupují na tento trh. Toto podnikání však vyžaduje investice do marketingu a propracovanou péči o stovky až tisíce nových zákazníků, na kterou nejsou tzv. ložnicové projekty vůbec připraveny," dodal Čupr.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru