O úspěchu a neúspěchu operačních systémů pro mobilní telefony rozhoduje dostupnost aplikací. Nové paradigma zavedl Apple s příchodem telefonu iPhone a důležitost aplikací stále roste. Aktuální čísla společnosti IHN (iSupply) ukazují, že i přes tlak konkurence si Apple udržuje v oblasti prodeje aplikací obrovský náskok.

Kalifornské firmě patří 82,7 procent globálního trhu s tržbami ve výši 1,782 miliardy dolarů, tedy asi 32 miliard korun. iPad se na prodeji aplikací podílel 20 procenty, zbylých 80 procent mají na svědomí iPhony všech generací spolu s multimediálními přehrávači iPod Touch.

Obrat Apple AppStore se za uplynulý rok více než zdvojnásobil, za rok 2009 zaznamenal Apple tržby ve výši 769 milionů dolarů. I přes výrazný růst došlo ke snížení tržního podílu Apple, veškerá konkurence dokázala z výrazně menších čísel růst ještě dynamičtěji. O 360,3 až 861,5 procent za rok, čím vyšší tempo růstu, tím nižší byl výchozí tržní podíl.

Největším skokanem se stal Android Market od Google, v roce 2009 zaznamenal tržby 11 milionů dolarů, za rok 2010 už to byly 102 miliony. S meziročním nárůstem obratu o 861,5 procenta získal Google 4,7 procenta trhu. Ani tento růst ale nestačil na lepší než čtvrtou pozici.

Před Google se dostal online obchod Ovi od Nokie. Ta v roce 2009 utržila za aplikace 13 milionů dolarů, o rok později to už bylo 105 milionů. To stačilo na 4,9 procenta trhu s mobilními aplikacemi při meziročním růstu o 719,4 procenta.

Druhé místo patří kanadské společnosti RIM, která vyrábí chytré telefony Blackberry určené zejména do firemního sektoru. Už v roce 2009 zaznamenal RIM obrat 36 milionů dolarů. Za rok 2010 příjmy z prodeje aplikací vzrostly o 360,3 procenta na 165 milionů dolarů, se kterými RIM ovládá 7,7 procenta trhu. Zajímavé je, že podíl všech tří konkurentů Apple vzrostl shodně meziročně o 3,4 procenta.