Série Need for Speed je legenda mezi závodními hrami. V úplných počátcích autoři hry definovali kategorii bláznivého ježdění, které s reálnou jízdou v silných vozech nemá moc společného. Původní koncept se ale vyvíjel a nejnovější díl Shift 2: Unleashed se důrazem na reálné chování vozů blíží simulátoru. A tomu se přizpůsobily všechny herní principy. Bourání není ideální způsob, jak vyhrát závod. Zároveň to znamená, že začátečník to v Shift 2 bude mít těžké. I přes spoustu elektronických pomocníků si bude muset na způsob ježdění zvyknout.

Smykem v Brně
Základním herním režimem je kariéra, kterou hráče provází Vaughn Gittin, závodní jezdec Formula D, závodů v projíždění zatáček smykem. Herní kariéra tedy zahrnuje i smykovací závody, ale nabízí toho mnohem víc. Celkem jde o desítky rozmanitých závodů v různých třídách včetně licencovaných klání Formula D, FIA G3 a FIA G1. Díky této licenci je ve hře i Masarykův okruhu v Brně, česká stopa v závodních hrách je opravdový unikát a Masarykův okruh se ve hře vážně povedl.

Opravdoví fandové motoristického sportu pak mají v Shiftu 2 jasný cíl: překonat v kategorii GT1 rekord okruhu s hodnotou 1:53.106 z roku 2008, který drží švýcarské duo Marcel Fässler a Jean-Dénis Deletraz s vozem Corvette Z06.

Těžké začátky
Než se ale nový řidič dostane do Brna, čeká ho dlouhá cesta plná tvrdé dřiny. Hra totiž na začátku nic neodpouští. Na úplném začátku si Shift 2 proklepne schopnost hráče řídit. Na jednoduchém okruhu ho posadí do vytuněného Nissanu GTR a nechá ho projet dvě plná kola. Udržet tak živé auto na asfaltu je přitom velice obtížné, když nejste zvyklí na chování aut ve hře.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se