Aktivní aerodynamika se v dnešních vozech už objevuje. Řada sportovně zaměřených aut má například výsuvný spoiler, Pagani do svého posledního supersportu instaloval čelní aerodynamické panely.
O vozy s proměnlivým tvarem karosérie se snaží i velcí výrobci. BMW před pár lety představilo koncept Gina, který měl kapotu z flexibilní látky. Da Feng ale na svém posledním projektu s názvem Flake využívá panely z uhlíkového vlákna.
Koncept Flake jich má celkem 250. Je z nich sestavena kompletně celá karosérie. Díky tomu může auto přizpůsobovat tvar aktuální situaci. Lze jej snížit a tím zlepšit aerodynamiku, může se naklonit do zatáčky, nebo při brzdění opět zvednout.
Da Feng Flake
Zajímavostí jsou kola D-Wheels. Ta jsou složena z 12 samostatných "nožiček", které se umí zkracovat a prodlužovat. Tím se kola přizpůsobí konkrétnímu povrchu. Jízda tak více než klasické čtyřkolové vozidlo trochu připomíná tank.
Audi ve Frankfurtu ukáže koncept netradičního elektromobilu - čtěte ZDE
Videogalerie: Elektronika, která vám v budoucnu zjednoduší cesty v autě - čtěte ZDE
Pokud se ale tak nestane, nevadí. Da Feng použije projekt Flake jako svou závěrečnou práci na universitě v Coventry, kde studuje.