Nedělní vydání vědeckého časopisu Nature Structural & Molecular Biology přinesl zprávu o úspěšné spolupráci vědců a hráčů specifické hry Foldit, která slouží k modelování struktury bílkovin. Na straně vědeckých pracovníků se projektu účastní Iva Pichová z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR. Výzkum vedou odborníci z University of Washington a podílejí se na něm i polští vědci.

Vědci využili aplikaci Foldit pro získání dostatečně přesných 3D modelů důležitého enzymu (retrovirální proteáza), který umožňuje dělit bílkoviny. Soupeření dvou týmů Contenders a Void Crushers přineslo dostatečně přesné trojrozměrné modely struktury enzymu během několika týdnů. Díky znalosti struktury enzymu mohou nyní vědci vyvinou vlastní molekuly, jež dokáží zabránit šíření virů z rodiny, do níž patří i HIV.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.