Apple v Číně prohrál soudní spor o značku iPad. Městský lidový soud v Šenzenu zamítl oprávněnost žaloby Applu na místního výrobce monitorů a dalších zařízení Proview, která si značky iPAD a IPAD registrovala již v roce 2001.

V soudním procesu šlo o práva na použití značky, která Apple získala oklikou. V roce 2009 je totiž prodala tchajwanská dceřiná společnost britské firmě IP Application, která je následně prodala za přibližně 50 tisíc eur Applu.

Soud v Šenzenu rozhodl, že prodej je na území Číny neplatný, protože značky prodala tchajwanská pobočka. Proview tak má ve své domovské zemi nadále právo používat označení iPAD a IPAD a naopak – Apple toto právo nemá.

Čínská firma zareagovala požadavkem na náhradu škod ve výši 1,5 miliardy dolarů (asi 28 miliard korun).

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru