Očekávaná přednáška českého viceprezidenta Googlu pro spolupráci Youtube s filmovými a televizními společnostmi nepřinesla očekávané odhalení budoucnosti zajímavého obsahu na největším videoserveru na světě. Robert Kyncl pouze zrekapituloval minulost Youtube a audiovizuálních médií obecně.

Nejzajímavější informací byly statistické údaje o počtu diváků Youtube, počtu "odvysílaných" hodin (3 miliardy měsíčně) nebo o počtu aktivací android zařízení ve vztahu k počtu nově narozených dětí. V Google se interně vtipkuje, že Googlu časem dojdou noví zákazníci.

Absence oznámení globální dostupnosti autorských děl je zklamáním. Kyncl před příchodem do Google vedl společnost Netflix, která nabízí online přístup k filmům i seriálům a letos plánuje Expanzi do Evropy, nejprve do Velké Británie a Irska, později na další trhy.

Konkurence Googlu už mezinárodní přístup k zahraničním autorským dílům nabízí. Apple začal prodávat hudbu a filmy i v Česku, k podobnému kroku se podle informací HN a IHNED.cz chystá i Microsoft.

Skutečnost, že Kyncl celou sekci Entertainment Matters otevřel, nicméně ukazuje na důležitost trendu globálního zpřístupňování obsahu přes internet a přesunu videozábavy z televize do interaktivního prostoru.

 

 

.

Sledovali jsme online

 
12.1.2012 18:56 | Dobrý večer z Las Vegas

Za několik okamžiků začne přednáška Roberta Kyncla z Google. Pro nás je zajímavá i díky samotnému řečníkovi, ale obsah přednášky bude důležitější. Jednou z možností je, že se dozvíme o nových smlouvách s dodavateli obsahu, které umožní Googlu nabízet GoogleTV s kvalitním obsahem i v Evropě.

12.1.2012 18:59 | Začínáme

Na pódiu je Gary Shapiro, ředitel veletrhu CES, který vysvětluje důležitost spolupráce technologických firem a tvůrců obsahu. A také důležitost online videa a komunikace s diváky. Shapiro říká, že Youtube je nový kanál, na kterém mohou filmová studia a televize vydělávat.

Kromě Kyncla bude na pódiu i několik hostů.

12.1.2012 19:05 | Nákupy ve Vegas

Kyncl nejprve zažertoval o tom, že účastníci přednášky přijeli hlavně nakupovat. Poté začal příběhem Michelle Phan, která má jeden z nejúspěšnějších kanálů na Youtube o módě a líčení. Před několika lety by to nešlo. Televize Style má 700 000 diváků. Michelle má 1,4 milionu diváků u každé epizody.

Pět nejúspěšnějších kanálů (VEVO a další), má tolik diváků, že by se zařadily mezi 20 největších kabelových televizí.

12.1.2012 19:09 | Trocha historie

V osmdesátých letech existovaly pouze jednotky kanálů v každé zemi, v roce 2010  existují stovky kanálů na kabelu a satelitu. V roce 2020 půjde podle Kyncla o tisíce televizních/video kanálů a online video bude představovat 75 procent času stráveného sledováním "TV".

12.1.2012 19:11 | Nástup amatérů

Ještě nedávno mohlo video natáčet jen pár amatérů, nyní má každý kompaktní fotoaparát nebo kameru v telefonu a díky internetu mohou i amatéři oslovit diváky se stejnými zájmy. A díky nástupu nových zařízení se online video šíří ještě rychleji a stále připojená zařízení umožňují interakci mezi diváky a autory obsahu.

 

Kyncl ukazuje, jak se videa virálně šíří na twitteru na příkladu Rebeccy Black.

12.1.2012 19:14 | Lidé rádi sledují reklamy

Coca Cola získala 30 milionů shlédnutí svých starých reklam, když firma vyzvala fanoušky, aby vytvořili vlastní reklamu na nápoje, získala jejich díla dohromady 120 milionů shlédnutí. 

12.1.2012 19:16 | Více androidů než narozených dětí

Podle analýz Google bude tvořit 90 procent provozu na internetu online video, které se rozšiřuje na nová zařízení v čele s chytrými televizemi. Do roku 2015 se prodá 500 milionů televizí připojených k internetu. 

Každý den se aktivuje více android zařízení, než se na celém světě narodí dětí. V Googlu se žertuje, že nebudou stačit dorůstat noví zákazníci.

12.1.2012 19:19 | Aplikace pro větší pohodí

Lidé používají v průměru 40 aplikací a aplikace na chytrých zařízeních usnadňují sledování videa a sdílení klipů. Před třemi lety Steve Jobs otevřel App Store a vznikl iFund se 100 miiony dolarů.

 

Za posledních 12 let Youtube a Google udělaly to samé, investovaly do vývojářů. Zároveň došlo ke změně designu Youtube a zvýšení atraktivity kanálů jednotlivých uživatelů.

12.1.2012 19:23 | Americké statistiky

Youtube každý měsíc globálně přehraje 3 miliardy hodin videa, asi 30 minut na každého člověka na světě, více než americké služby Netflix, Hulu nebo televize CBS dohromady.

12.1.2012 19:27 | Hosté na scéně

Úvodní část přednášky skončila, nyní o online videu budou mluvit lidé z televizního průmyslu. Na scéně bude i autor konceptu Kriminálky Las Vegas

12.1.2012 19:28 | Vlastní obsah pro Youtube

Anthony E. Zuiker: CSI je skvělá věc, ale v Blax Box Television nám jde hlavně o příběhy. A budoucnost příběhů je na Youtube díky možnosti vytvířet specializoavné kanály pro úzce zaměřené publikum.

Jsme součástí technologické revoluce. Televize vás může zaujmout, ale Youtube je online video je interaktivní. Tvůrci videa se musí přizpůsobit tomu, co chtějí a dělají uživatelé. A ti tráví stále více času na internetu a sociálních sítích.

12.1.2012 19:32 | Zuiker vytvoří pro Youtube seriál

V dubnu má mít premiéru první díl desetiminutového seriálu s dvanácti epizodami od Zuikera.Půjde o hororový příběh " s dotykem Twillight Zone"

12.1.2012 19:39 | Část programů na Youtube vyhoří

Podle jednoho z řečníků je snaha Youtube o vlastní obsah ověřování darwinistického přístupu k evoluci v praxi - část slibovaných 100 obsahových kanálů prý uspěje, ale část dopadne špatně a inzerenti i tvůrci obsahu se z toho budou muset poučit.

12.1.2012 19:42 | Měly by reklamní agentury spolupracovat s reklamkami?

Zuiker říká, že na okraji televizního průmyslu jsou stovky milionů dolarů, které čekají, až je někdo posbírá. Díky přesnému zacílení obsahu na zákazníky, kteří zajímají zadavatele reklamy může tyto peníze přinést filmařům.

Zadavatelé reklamy ale musejí mít větší respekt k vyprávění příběhů a nevyžadovat dlouhé detailní záběr na výrobky v rámci product placementu.

12.1.2012 19:46 | MTV to nedělá dobře

Na Youtube se ukazuje, že velké značky jako VEVO umí dělat televizní práci lépe než televizní stanice. Kanál VEVO na Youtube má více diváků a spokojenější než MTV.

Panelová diskuse bohužel není zaměřená spotřebitelsky, stále ještě doufáme, že se Robert Kyncl vrátí a představí novinky. Zatím nejzajímavější informace se týkala vtipného porovnání počtu aktivací android zařízení s počtem nově narozených dětí.

12.1.2012 19:51 | Speciální reklamy pro Youtube

Zástupce T-Mobile vysvětluje, že počty shlédnutí slouží jako zpětná vazba pro zjištění, co funguje. T-Mobile už vytvořil několik reklam čistě pro Youtube. Obsah reklam a jejich zacílení je na internetu důležitější než v televizi. T-Mobile na Youtube uspěl hlavně s překvapivými hudebními vystoupeními na veřejných místech. 

12.1.2012 19:54 | Ochrana soukromí ve videu na Youtube

Reklamní agentury mohou upravovat zobrazované reklamy na základě toho, jaká videa lidé na Youtube a webu obecně sledují - lepší zacílení pak má větší šanci na úspěch v podobě získání nového zákazníka. Naopak lidé, kteří sledují kanály velkých značek mohou snadno značku opustit, pokud nebudou dostávat kvalitní obsah. To vše lze podle účastníků panelu možné udělat bez narušení soukromí uživatelů. 

12.1.2012 20:03 | Konec

Přednáška skončila. Nic záadního bohužel nepřinesla.

Přejeme Vám hezký večer z Las Vegas

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru