Nápad za miliardu dolarů vznikl na dovolené. "Tvoji aplikaci budu používat, jen když udělá moje fotky hezčí," řekla osmadvacetiletému Kevinovi Systromovi jeho přítelkyně na pláži.

Toho odpoledne se zrodilo několik nápadů, díky kterým Instagram, služba pro sdílení fotek přes mobilní telefony, získávala milion nových uživatelů každých čtrnáct dní.

"Byla to povedená dovolená," řekl v prosincovém rozhovoru pro americký magazín Forbes zakladatel a výkonný ředitel firmy, které se podařil získat raketovým startem popularitu – a tu následně velmi výhodně zpeněžit.

Ani ne týden poté, co Instagram rozšířil fungování své aplikace vedle iPhonů i na zařízení se systémem Android, Facebook oznámil, že tuto rok a půl starou firmu kupuje za miliardu dolarů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru