Nápad za miliardu dolarů vznikl na dovolené. "Tvoji aplikaci budu používat, jen když udělá moje fotky hezčí," řekla osmadvacetiletému Kevinovi Systromovi jeho přítelkyně na pláži.

Toho odpoledne se zrodilo několik nápadů, díky kterým Instagram, služba pro sdílení fotek přes mobilní telefony, získávala milion nových uživatelů každých čtrnáct dní.

"Byla to povedená dovolená," řekl v prosincovém rozhovoru pro americký magazín Forbes zakladatel a výkonný ředitel firmy, které se podařil získat raketovým startem popularitu – a tu následně velmi výhodně zpeněžit.

Ani ne týden poté, co Instagram rozšířil fungování své aplikace vedle iPhonů i na zařízení se systémem Android, Facebook oznámil, že tuto rok a půl starou firmu kupuje za miliardu dolarů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru