Řada společností dnes už umí sledovat věk, měsíční příjem nebo rodinný stav svých klientů. Nové inteligentní počítačové systémy ale umí mnohem víc – umožňují například zjistit, kolik je klient banky skutečně ochotný utratit, a jaké služby je mu tedy vhodné nabízet.

Podobné systémy už používají globální korporace, jako jsou Tesco, T-Mobile, Coca-Cola, Deutsche Bank nebo Citigroup. Často je využívají také auditoři a advokáti pro odhalování podvodů.

A zájem mají i české firmy. "Jeden z našich největších klientů v ČR, společnost z finančního sektoru, zrovna ověřuje, zda jí předpisy a regulace nasazení systému umožní," uvádí Jan Zadák, nový prezident podnikových služeb HP pro oblast Evropy, Středního východu a Afriky.

Jedním z jeho hlavních úkolů je právě rozšíření inteligentního systému společnosti Autonomy, kterou HP koupilo loni v říjnu za deset miliard dolarů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se