Aby byly schopné se s novými výzvami vyrovnat, musí firmy často změnit zaběhnutý model
řízení a vedení. Jednotliví členové top managementu musí navzájem mnohem více spolupracovat, a lépe tak pochopit priority ostatních.

Například ředitelé IT by měli rozumět byznysové strategii firmy a vědět, jakými nástroji ji mohou podpořit. Oproti tomu ředitelé marketingu by měli mít přehled o technologiích, které jim pomohou dosáhnout efektivnějších výsledků marketingových kampaní. Právě ředitelé IT a marketingu musí do budoucna spojit síly, aby dokázali oslovit zákazníky prostřednictvím nových kanálů, které zahrnují mobilní zařízení a sociální sítě.

Aby i v budoucnu firmy na trhu uspěly, musejí lépe porozumět svým zákazníkům a jejich měnícímu se chování. Uvědomují si to také generální ředitelé, kteří za účelem navázání užších vazeb se zákazníky, budou stále častěji používat sociální sítě. V horizontu pěti let se komunikace prostřednictvím sociálních médií stane druhou nejvýznamnější metodou interakce hned za osobním kontaktem.

Vyplývá to z aktuálních globálních studií společnosti IBM, jejíž zaměstnanci posledních osm let pravidelně diskutují s členy vrcholového managementu firem z celého světa. Jsou tak schopni odhalit, s jakými problémy či výzvami se firmy potýkají.

Nejnovější IBM CEO Study dále odhalila, že téměř tři čtvrtiny z více než 1700 generálních ředitelů pokládají technologie za nejdůležitější faktor budoucího úspěchu firmy. Mezi faktory ovlivňující organizace se technologie vyhouply na nejvyšší příčku důležitosti poprvé v historii CEO Studies.

Tím, jak se lidská komunikace přesouvá více do internetových médií, vzniká obrovské množství nestrukturovaných dat. Firmy se snaží z těchto dat vytáhnout veškeré informace, které jsou využitelné pro vylepšování produktů či optimalizaci procesů. Generální ředitelé si uvědomují potřebu sofistikovanější podnikové analýzy, která podchytí data ze sociálních sítí a mobilních zařízení.

Právě na extrahování informací o zákaznících z dostupných dat věnuje sedm z deseti generálních ředitelů značné výdaje. Velké množství dat vzniká zároveň ve firmách, které za sebou zanechávají obrovskou digitální stopu. Správná řešení informačních technologií jsou odpovědí na složitosti a akceleraci procesů po celém světě.

Studie dále ukázala, že nejúspěšnější firmy považují za klíčový princip svého fungování otevřenost. O ní často svědčí používání sociálních médií jako nepostradatelného prostředku spolupráce a inovací. Firmy, jež přijímají nové modely fungování, těží z kolektivní inteligence a interních sociálních sítí, což jim umožňuje formulovat nové myšlenky a řešení na zvýšení ziskovosti a růstu.Ředitelé IT a marketingu musí do budoucna spojit síly, aby dokázali oslovit zákazníky prostřednictvím nových kanálů, které zahrnují mobilní zařízení a sociální sítě.

Víme, jak se mění priority firem
Od roku 2004 vydává IBM každé dva roky globální studii CEO Study, která reflektuje názory a myšlenky generálních ředitelů největších firem po celém světě. Díky této studii je možné porovnat, jak se v čase vyvíjejí priority firem a co aktuálně považují za největší výzvy.

Technologie a spolupr ce inside