Velké banky budou mít v letošním roce plné ruce práce, aby přesvědčily klienta, proč by u nich měl setrvat. Bankovní nováčkové uplynulých let v šíři produktové nabídky totiž dospívají nebo již dospěli. Třeba ZUNO Bank nabízí dle ředitele ZUNO Česká republika Miloše Matuly dostatečné portfolio produktů, aby byla hlavní bankou.

Nejčastěji vítá právě klienty tří největších "kamenných" bank. I když jsou Češi velmi konzervativní, velice brzy si prý začnou uvědomovat, že na trhu existuje nabídka určitých bankovních služeb, které jsou prostě zadarmo.

ZUNO nedávno také přešla na nový model řízení – základní činnosti koordinuje z velína v Bratislavě, což jí umožnilo soustředit se na další činnosti, třeba na úpravy bankovní aplikace pro chytré telefony nebo uvedení bezkontaktní platební karty. 

Jak hodnotíte z vašeho pohledu rok 2012? 

Loňský rok byl pro ZUNO velmi úspěšný a předčil naše očekávání. Spustili jsme on-line půjčku, bezkontaktní kreditní kartu a mobilní aplikaci pro chytré telefony. V celkovém posunu, který jsme za loňský rok udělali, nám hodně pomohl přechod na centralizovaný nízkonákladový byznys model.

Nyní máme 155 tisíc klientů na obou trzích (ČR + SR), a to není na novou banku úplně špatné číslo.

Přechod na centralizovaný nízkonákladový byznys model – co to znamená? 

V loňském roce jsme se rozhodli přesunout naše business centrum na Slovensko, do Bratislavy, abychom měli lepší kontrolu nad všemi operacemi. Toto rozhodnutí má za výsledek efektivnější úsporu nákladů a my jsme zároveň schopní nabídnout zákazníkům produkty za zajímavé ceny.

Samozřejmě ale máme stále i kanceláře v Praze, kde sídlí lokální experti pro český trh.

Kdy představíte první novinky pro rok 2013? Jaké to budou?

Naše portfolio produktů je už nyní dostatečné, abychom se pro klienty stali primární bankou. To je jeden z cílů pro tento rok. Samozřejmě se budeme stále snažit získat další klienty, kteří nejsou spokojeni se službami a vysokopoplatkovou politikou kamenných bank.

Co se týče produktů, během prvního pololetí uvedeme bezkontaktní debetní kartu a připravujeme aktualizaci mobilní aplikace.

Od kterých bank k vám přichází nejvíce klientů?

Noví klienti přicházejí převážně ze tří největších tradičních kamenných bank na trhu (Česká spořitelna, ČSOB, Komerční banka). Jsme zvědaví, jak se tento trend bude vyvíjet v letošním roce. Přestože je stále mnoho českých klientů konzervativního myšlení a nechce se jim měnit zaběhlé zvyklosti, očekáváme, že si brzy a velmi rádi zvyknou na bankovní služby, které jsou prostě zadarmo.

Co nejčastěji nově příchozí klienti u ZUNO poptávají? Registrujete například jako ostatní banky větší zájem o aplikace pro chytré telefony?

Často říkáme, že ZUNO není banka zaměřená na produkty, ale na uživatelskou zkušenost. Klienti nejvíce oceňují nejen samotné produkty, ale celkový zážitek a komfort služeb. Z našich produktů je momentálně velmi oblíbená právě mobilní aplikace internetového bankovnictví pro operační systémy Android a iOS.

Nechtěli jsme však uvést aplikaci jen proto, abychom ji měli v portfoliu. Naopak jsme se snažili nabídnout i některé speciální funkce, obojí v uživatelsky příjemném prostředí. Podle posledních výsledků, kdy jsme zaznamenali kolem 24 tisíc stažení za dva měsíce, se nám to, myslím, podařilo.

Navíc už mohu nyní prozradit, že právě pracujeme na dalších vylepšeních aplikace, jako bude například funkce PayNow nebo rozšíření pro Windows Phone.

 



Srovnání hypoték


Porovnejte si hypotéky na trhu a ušetřete na splátkách. Jednoduše on-line porovnejte ceny a vyberte si nejlepší nabídku.



>> Spočítat cenu hypotéky


 

Co bude umět funkce PayNow? 

Funkce PayNow je nové řešení, které plánujeme našim klientům nabídnout jako součást mobilní aplikace. Jedná se o rychlou cestu, jak platit domácí platby. Jediná věc, kterou musí klient (platící) znát, je telefonní číslo a e-mailová adresa příjemce. Touto cestou může poslat částku v řádu několika tisíc korun.

Jak nahlížíte na konkurenci ostatních malých bank?

Rozhodně můžeme říct, že český trh je dostatečně konkurenční, což je nakonec pro všechny klienty bank jednoznačná výhoda. Je pravdou, že naší hlavní konkurencí jsou tradiční banky s rozsáhlou pobočkovou sítí, kterou musí na rozdíl od nás živit, což se promítá i na ceně za jednotlivé produkty.

A ZUNO jako on-line banka je právě v tomto sektoru vhodnou alternativou. Pokud se máme srovnávat s ostatními on-line bankami, nebo téměř on-line, protože některé z nich provozují i pobočky, svoji hlavní odlišnost vidíme v jednoduchosti a transparentnosti produktů. Dále je to uživatelsky snadné internetové a mobilní bankovnictví nebo samotná prezentace naší značky.

V čem podle vás bude rok 2013 pro české bankovnictví specifický?

Jedním z mnoha specifik roku 2013 může být právě stále výraznější role on-line bank. Ty budou bezpochyby díky své přímé a jasné nabídce získávat čím dál větší vliv a podíl na trhu, ať už českém nebo i slovenském. Už loni začali klienti vyhledávat nové možnosti a jednodušší „bankování“ za minimální poplatky, což zřetelně potvrzuje dosavadních více než 200 000 klientů nových bank v Česku.

Tento rok se jistě dočkáme ještě větší expanze. Je vidět, že roste tlak na snižování, nebo dokonce rušení některých poplatků a velké banky budou nuceny na tuto situaci reagovat.

Chcete upozornit na nějaký trend, který vás zaujal?

Myslím si, že v letošním roce se v bankovním sektoru mnohem více prosadí moderní technologie. Čím dál oblíbenějším se stává bezkontaktní placení a zákazníkům vycházejí v tomto směru vstříc i obchodníci, což se jistě projeví i na portfoliu bank.

Zatímco internetové bankovnictví je už samozřejmostí, klienti se nyní učí aktivně využívat mobilní aplikace jako plnohodnotný přístup k bance. S mobilním bankovnictvím mají pobočku doslova ve své kapse a díky tomu mohou transakce provádět rychle a pohodlně, kdykoli se jim zachce, a kdekoli.

A to přesně vystihuje naše motto – Less bank, more life.