Evropská snaha chránit osobní data na webu by mohla nejen Google přijít velmi draho. Nejde jen o pokuty, které chce EU citelně zvýšit. Hrozba zaplacení dvou procent z celosvětového obratu je jistě důvod k zamyšlení, ale pro korporaci, která vydělává skoro sto tisíc dolarů za minutu, jde o mnohem víc. Naše osobní údaje mají pro internetové firmy nevyčíslitelnou hodnotu.

Rovnice je jasná: dostaneme služby zdarma a podělíme se o to, co máme rádi a co nás zajímá. Google nebo Facebook díky tomu prodají reklamu. Sdílením fotografií, "lajkováním" článků nebo prostým posíláním e-mailů či vyhledáváním živíme jejich obchodní model. Pokud bychom na reklamy neklikali, nikdo by je nekupoval. Naše data tak jejich cenu zásadně zvyšují.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se