Václav Baroch, odborník na ekonomiku dopravy z ČVUT, se při pohledu na pražskou veřejnou dopravu netají skepsí. Podle něj ji navzdory mnoha zlepšením v posledních dvaceti letech čeká úpadek. Vychází z peněz, které Praha v posledních letech za rozvoj veřejné dopravy utrácí.

„Mění se víceméně drobnosti, na velké investice, které jsou třeba, ale město nemá peníze,“ říká Baroch. Město nestaví nové tramvajové linky, které by potřebovalo v místech, kam nedosáhne metro. Trasu A podzemky prodlužuje jen díky dotacím z EU. Potřebná trasa D, která by měla obsloužit velká sídliště na jihu města, kde se dnes jezdí v přeplněných autobusech, se odkládá na neurčito. V roce 2009 slibovali radní začátek stavby na rok 2011, vloni primátor Bohuslav Svoboda prohlásil, že stavět se může také až od roku 2020.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.