Dánský filozof Soren Kierkegaard kdysi prohlásil, že všechno je otázkou módy: Bohabojnost, láska, krinolína a samozřejmě i kroužek v nose. V tomto ohledu je Hello Kitty, kočička s růžovou mašlí pod levým ouškem, která letos slaví své čtyřicáté narozeniny, jedním z největších módních fenoménů od vynálezu minisukně.

A zároveň jeden z nejúspěšnějších merchandisingových produktů v dějinách lidstva vůbec.

Podobizna Hello Kitty zdobí více než 50 tisíc produktů, jež se prodávají bezmála v sedmdesáti zemích světa.

V očích dětí je Hello Kitty roztomilé zvířátko. Většina rodičů v ní vidí nehorázný kýč. A feministky jednoho z úhlavních nepřátel.

Z pohledu manažerů Sanrio, japonského koncernu, odkud růžová kočička pochází, se však jedná o výjimečně dobře promazaný stroj na peníze. Roční obrat z prodeje zboží pyšnícího se podobiznou Hello Kitty výrazně přesahuje sto miliard korun. Jen v Americe se ročně prodají Hello Kitty produkty za více než 15 miliard korun. Za velkou louží je tak kočka Kitty dokonce ještě úspěšnější než její úhlavní konkurent myšák Mickey.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se