Díky údajům získaným v analýze varovala PwC tradiční pojišťovny před nástupem internetových gigantů na toto pole, pokud odvětví nezačne nabízet uspokojivé produkty. Pojišťovny a zajišťovny si za pokrytí kybernetických rizik účtují příliš vysoké ceny a nároky na náhradu škod omezují nízkými limity. To podle PwC firemní sektor odrazuje od kupování takových pojistek. Některé pojišťovny tyto produkty v obavách z vysokého rizika ani nenabízejí.

„Pokud to odvětví bude trvat příliš dlouho, hrozí mu, že přijde někdo jiný a ovládne trh agresivním snižováním cen nebo nabízením mnohem výhodnějších produktů,“ citovala ze zprávy PwC agentura Reuters.

Paul Delbridge, který se v PwC zabývá pojišťovnictvím, upozornil na to, že mladí lidé budou spíše důvěřovat technologickým značkám, jako je Google nebo Apple, než tradičním pojišťovnám. Technologické firmy také mohou být při pojišťování kybernetických rizik kompetentnější než pojišťovny, dodal Delbridge.

Většina z 2,5 miliardy dolarů loni vybraného pojistného proti kybernetickým hrozbám připadala na Spojené státy, podle Delbridge se ale brzy chytne i Evropská unie. Německá pojišťovna Allianz minulý týden odhadla, že trh pojištění kybernetických rizik by měl do roku 2025 dosáhnout 20 miliard dolarů.