V Česku podle ředitele FTV Prima Marka Singera ještě nenastal čas spustit placenou videotéku. Češi nejsou na rozdíl třeba od diváků ve Skandinávii připraveni platit za videoobsah na vyžádaní, uvedl v rozhovoru pro HN.

Videa jsou hlavně lákadlem pro mladé - Prima jim je chce nabídnout v “atraktivních balíčcích” a chce využívat také více obsahu od samotných diváků. U klasických televizních diváků zatím ve sledovanosti podle Singera vedou seriály a původní tvorba.

HN: Loni jste se vrátil ze švédské mateřské společnosti MTG a vedete nyní jen českou Primu. Co z působení v evropské skupině můžete uplatnit tady?

Krátkodobě nic moc, ale ze střednědobého pohledu je toho, myslím, docela hodně. To, co se děje ve Skandinávii, je do určité míry předobrazem toho, co se bude dít tady. Mluvím teď hlavně o přechodu z lineární televize na nelineární. Protože ten je tam z různých důvodů nejrychlejší v Evropě. Je jasné, že to čeká všechny evropské trhy. Jde o míru a rychlost. Je to takové okno do budoucnosti našeho trhu.

HN: A jak ta budoucnost vypadá?

Na tamním trhu mají lidé více kanálů pro konzumaci videí. Mají video na vyžádaní, tedy více toho nelineárního obsahu.

HN: Nelineární obsah znamená, že nesleduji televizi tak, jak běží podle televizního programu, ale už jsem schopná regulovat, co chci vidět?

Ano. A  není v ní jenom obsah, který vysílá televize, ale je tam i videotéka. Dost se mění i chování a způsob, jakým lidé platí předplatné. Vypadá to jako detail, ale pro budoucnost televize je to rozhodující. Dřív si člověk udělal smlouvu třeba se Skylinkem na rok nebo dva na služby související se sledováním televize. Kdežto na on-ine videoslužby máte klidně tři předplatné a střídáte je během jednoho roku. Fluktuace je násobně větší.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se