Nejvyspělejší eGovernment má podle OSN Velká Británie, na druhém místě se umístila Austrálie a na třetím Jižní Korea, která minule skončila na prvním místě. Pojmem eGovernment se označuje mimo jiné možnost komunikace s institucemi státní a veřejné správy v elektronické podobě včetně procesů s tím souvisejících a přechod úřadů na elektronickou verzi vedení agendy.

Hodnocení jednotlivých zemí je prováděné prostřednictvím řady kritérií, které jsou rozděleny do kategorií elektronických služeb, telekomunikační infrastruktury a lidského kapitálu.

Nejhoršího umístění dosáhla ČR ve vlastních službách eGovernmentu. Pokud by se toto kritérium hodnotilo samostatně, skončila by až na 92. místě za Bangladéšem, Etiopií či Běloruskem. O mnoho lepší není ani umístění České republiky v možnostech zapojení do elektronické demokracie, kde se nachází na 76. místě za Albánií, Filipínami či Saúdskou Arábií.

V Evropě se vedle ČR celkově zlepšilo například také Bulharsko, které poskočilo o 21 příček, nebo Slovinsko. Naopak sousední Slovensko si pohoršilo nejvíce ze všech zemí EU a z 51. příčky kleslo až na 67. místo.

Pokud se Česku podaří spustit připravené projekty, bude podle státního tajemníka pro digitální agendu Tomáše Prouzy v příštím hodnocení výrazně výše, okolo 35. místa. "Změna trendu je určitě dobrá, ale je to zatím jen drobná změna a máme mnohem na víc. Musíme být schopni soutěžit dodavatele rychleji a bez několika let stížností a sporů, musíme co nejlépe rozjet nové elektronické občanky a přijmout nový zákon o elektronické identitě, aby se lidé mohli důvěryhodně identifikovat i jinak než občankou s čipem. A musíme umět také mnohem lépe propagovat již existující služby, o řadě z nichž se vůbec neví, protože jejich marketing je hodně slabý," uvedl Jiří PrůšaCZ.NIC.

Ostatní země světa jsou podle Jiřího Průšy schopné realizovat jednotlivé projekty včetně přijímání související legislativy mnohem rychleji, zatímco český eGovernment stále stojí převážně na projektech jako je CzechPOINT či datové schránky, které se již tolik nerozvíjejí. Například start nových elektronických průkazů jako jednoho z klíčových předpokladů pro kvalitativní zlepšení elektronických služeb byl několikrát odsunut, aktuálně na začátek roku 2018.