Největší česká IT firma, antivirový Avast, právě dokončila převzetí svého tuzemského konkurenta AVG. Původně brněnská společnost, za niž Avast zaplatil celkem 1,3 miliardy dolarů (32 miliard korun), má dosavadnímu pražskému soupeři posloužit v boji proti expandující čínské konkurenci.

"V půlce září bylo naše spojení schváleno americkým regulátorem. 29. září navíc s odprodejem akcií AVG do našich rukou souhlasila většina akcionářů firmy," řekl HN ředitel Avastu Vincent Steckler. Největší akcionáři AVG, mezi něž se řadí investiční fondy TA Associates a Columbia Management Investment Advisers, podle něj prodej akcií za cenu 25 dolarů za kus schválili už dříve.

S dokončenou akvizicí, která byla ohlášena začátkem července, tak vznikne nejsilnější antivirová společnost světa, která s více než 400 miliony uživateli předčí i americké konkurenty, jako je Microsoft nebo McAffee.

Zatímco společný podnik ponese jméno Avast, obě obchodní značky budou alespoň na hlavních světových trzích zachovány.

"Pokud bychom chtěli zavést jednu globální značku, museli bychom uživatelům AVG spojení vysvětlit a to by zabralo spoustu času i peněz. Navíc mají oba naše brandy ve světě velmi dobrou reputaci," vysvětluje ředitel.

Jako Škoda s Volkswagenem

Podle jeho slov firma sjednotí technologii dvojice antivirů pro řadové spotřebitele už v lednu příštího roku. Vnější podoba softwaru ale zůstane odlišná, aby si zákazníci nemuseli zvykat na nové uživatelské prostředí.

"Bude to jako rozdíl mezi Škodou a Volkswagenem. Budou to zkrátka podobná auta, jen s jinými jmény na kapotě a s trošku odlišným designem," uvádí šéf Avastu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se