Česká pobočka antivirové firmy Eset loni zvýšila tržby o 20 procent na 360 milionů korun. Na celosvětových tržbách Esetu se tak podílela zhruba třemi procenty. Na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně to řekl obchodní ředitel Miroslav Mikuš.

Eset, který má centrálu v Bratislavě, má na českém trhu podíl mezi 40 a 45 procenty. Zhruba 60 procent zákazníků jsou firmy a 40 procent koncoví uživatelé. Podle Mikuše se v minulém roce firmě dařilo jak získávat nové klienty, tak si také udržet ty stávající.

"V segmentu firem u nás zůstává přes 80 procent zákazníků, mezi koncovými uživateli je to přes 60 procent," uvedl. Výdaje do marketingu se pohybují na úrovni sedmi procent tržeb.

Eset letos plánuje rozšíření svých vývojových center v Brně a Žilině. Začátkem letošního roku již zahájily činnost nová technologická pracoviště v rumunském městě Jasy a kanadském Montrealu.

V loňském roce Eset expandoval do Británie, kde otevřel vlastní distribuční pobočku. Nové obchodní zastoupení pro region Německo, Rakousko a Švýcarsko se přesunulo z německé Jeny do Mnichova. Další pobočku pro letošní rok neplánuje.

Eset je jedním z největších poskytovatelů bezpečnostních produktů na českém trhu. V globálním srovnání jde o jednu z pěti největších společností působící v oblasti IT bezpečnosti. Její produkty používá víc než 100 milionů uživatelů.