Největší tuzemský slevový portál Slevomat chce opustit slevový trh a zaměřit se na prodej luxusnějšího zboží. Loni server například prodal 30 domů a několik aut. Slevomat se stále více zaměřuje na prodej zájezdů a dovolených – loni prodal 220 000 pobytů. Uvedla to ředitelka Marie Chytilová.

Výprodejové zboží mají nahradit postupně dražší nabídky. "Kdysi obvyklé výprodeje tak střídají exkluzivní nabídky šité na míru, často i zcela beze slevy. To je trend, kterým se chceme do budoucna ubírat, a slevový trh, který jsme vytvořili, zcela opustit," řekla Chytilová.

Dlouhodobě podle ní roste průměrná útrata zákazníků na portálu, nyní dosahuje 709 korun. Oproti dřívějšku nabízí Slevomat i nabídky v hodnotě desítek tisíc korun, v několika případech i za miliony. V nabídce tak lze najít hodinky české značky Prim, luxusní vůz Cadillac Supercharged, nabídky cestování do Dubaje, Brazílie či New Yorku, elektroniku Pioneer nebo značkovou kosmetiku a oblečení.

"Chceme se stát dobrým partnerem pro velké značky, ať už v módě, zboží, nebo službách. Určitě chceme na svých stránkách stále častěji nabídku známých či vyhlášených hotelů a restaurací," dodala ředitelka.

Loni Slevomat nabídl sortiment, který slevové servery v Česku dosud nenabízely. "Ať už šlo o prodeje nových aut, či celých domů. Limitovaná nabídka v omezeném časovém období přitáhla desetitisíce zájemců a konkrétně pak jednotky prodaných automobilů a celkově 30 domů," uvedla Chytilová.

Nejrychleji rostl prodej zájezdů a dovolených. Průměrná cena za pokoj pro dva v nabídce loni dosáhla 1572 korun, což bylo meziročně o deset procent více. Vůbec nejrychleji rostoucí segment cestování byly pobyty v cenové relaci od 4500 Kč.

Denní návštěvnost Slevomatu se pohybuje mezi 200 až 300 tisíci návštěvníků. Tržby Slevomatu v roce 2015 dosáhly 362 milionů korun a zisk byl 35 milionů korun, jak vyplývá z výroční zprávy.