Nestabilní kurzy světových měn podepsaly na výsledcích obchodníků s luxusním zbožím. Sto největších luxusních značek loni utržilo celkem 212 miliard dolarů, což je o 4,5 procenta méně než o rok dříve. Vyplývá to ze studie společnosti Deloitte, která zkoumala tržby firem ve fiskálním roce končícím v červnu 2016.

"Po referendu ve Velké Británii spadla libra vůči dolaru o 18 procent. Značky reagovaly zvýšením cen. V Rusku šly ceny po zhodnocení rublu dolů o více než 11 procent," říká David Marek, hlavní ekonom společnosti Deloitte. Ceny luxusního zboží se v různých zemích výrazně liší. Například v Číně stojí po přepočtení na dolary v průměru o 50 procent více než v Itálii nebo Francii.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se