Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat a další so­ciální sítě, kde převážně mladší generace prezentuje své názory či okamžiky ze soukromého života, mohou stát člověka i místo. Zveřejněný obsah totiž může zapříčinit nepřijetí do nového zaměstnání. Zaměstnavatelé však nemají neomezené pravomoci, ruce jim při hodnocení internetového obsahu svazuje zákon.

Viděli jsme Facebook, nashle

"Setkali jsme se s několika případy, kdy společnost těsně před podpisem smlouvy s kandidátem svou nabídku stáhla právě z důvodu nevhodného obsahu na sociálních sítích," říká Kristýna Králová, marketingová manažerka z personální agentury Hays. Sama přiznává, že Facebook či Instagram při vyhledávání vhodných kandidátů používá a upozorňuje uchazeče o pracovní pozici na obsah, který by mohl zaměstnavateli vadit.

Pokud zaměstnavatel odmítne uchazeče kvůli nevhodnému vyjadřování na internetu, poruší tím zákon.

Rovněž nezávislá personalistka Martina Koláčková uvádí příklad, kdy "digitální stopa" uchazečku málem připravila o účast ve výběrovém řízení na pozici asistentky ředitele. "Klient na internetu našel vyzývavé fotky kandidátky ve spodním prádle. Ty nafotila před několika lety, kdy se věnovala modelingu. Adeptka o fotkách věděla, ale bohužel se jí technicky nepodařilo fotky z internetu smazat," popisuje Koláčková. Nakonec zaměstnavatel přece jen zohlednil praxi uchazečky a díky ní dostala šanci v dalším kole výběrového řízení. Druhým dechem však personalistka dodává, že u jiných pozic by takové štěstí uchazečka mít nemusela. Sama totiž přiznává, že v případě, že narazí na profil kandidáta na sociální síti, který je plný nadávek a osočování, by ho klientovi nedoporučila.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.