Češi slyší na slevové akce. Hlavním faktorem ovlivňujícím objem nákupů na internetu je ale i tak množství peněz v peněžence nebo na bankovním účtu. Poslední předvánoční výplata tak generuje větší objem předvánočních nákupů než Black Friday nebo Dny dopravy zdarma.

Navíc jsou silným důvodem pro zvýšené nákupní úsilí i blíží se Vánoce, potřeba nakoupit dárky včas a letos také velice hlasité upozorňování e-shopů i přepravců, že zboží objednané přibližně po 13. až 15. prosinci se nemusí stihnout doručit včas. 

„Očekávali jsme, že první dny po prosincové výplatě budou nadprůměrné i v rámci předvánočního provozu. Letošek ale předčil naše očekávání,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Asociace pro elektronickou komerci odhaduje, že vánoční tržby českých e-shopů letos meziročně vzrostou téměř o pětinu na 38 miliard korun. O rekordních vánočních nákupech i historicky rekordním množství přepravovaných balíků během adventu vypovídá také meziroční srovnání společnosti GLS, která letošního 12. prosince přepravila o 32 procent více zásilek než v nejsilnější den minulého roku.

Související