Francouzskému výrobci luxusního zboží Hermès stoupl v loňském roce čistý zisk o 11 procent na 1,2 miliardy eur (30,5 miliardy korun). Firma podle svého prohlášení zaznamenala růst prodeje ve všech oblastech a podařilo se jí dosáhnout rekordní ziskové marže. Díky příznivým výsledkům zvýší dividendu a vyplatí mimořádnou dividendu.

Firma se připojila ke konkurenčním společnostem Louis Vuitton či Gucci, které rovněž těžily z loňské poptávky po luxusním zboží. Loňskou poptávku po luxusu podpořil hlavně zájem kupujících v Asii.

Provozní zisk se loni zvýšil o 13 procent na 1,9 miliardy eur. Firma připisuje růst hlavně úspěchu svých kolekcí, vysoké produktivitě ve svých závodech a pozitivnímu přínosu jejích preventivních opatření před výkyvem směnných kurzů. Příjmy stouply o 6,7 procenta na 5,5 miliardy eur. Provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, stoupla na rekordních 34,6 procenta.

Hermès za loňský rok zvýší dividendu o devět procent na 4,1 eura. Díky příznivým výsledkům se také rozhodl vyplatit mimořádnou dividendu pět euro na akcii.

Firma nyní rozšiřuje kapacitu výroby koženého zboží ve Francii, kde bude mít nové závody. Usiluje také o zvýšení prodeje přes internet a postupně zavádí nové verze svých internetových stránek, napsala agentura Reuters. Hermès se stala průkopníkem internetového prodeje mezi luxusními značkami. Prodej přes internet zahájila již v roce 2001. Výběr zboží na stránkách je však omezený a firma se jen pomalu přizpůsobuje době chytrých telefonů.

Společnost vznikla v roce 1837 jako rodinná dílna na výrobu koňských sedel a třmenů. Nyní je proslulá hlavně ručně malovanými hedvábnými šátky a koženými kabelkami, v čele se značkami Birkin a Kelly.