Reklama na webu je nejrozšířenější způsob platby za obsah. Velké množství reklamních sdělení vede asi pětinu uživatelů k instalaci nástrojů, které inzerci odstraňují. I když to pro poskytovatele obsahu znamená finanční ztráty, je to legální. Německý Nejvyšší soud nyní rozhodl, že legální je nejen blokování reklamy ze strany koncových uživatelů, ale také vývoj a distribuce nástrojů, které to umožňují.

Vydavatelství Axel Springer obvinilo společnost Eyeo, která distribuuje aplikaci Adblock Plus, že porušuje soutěžní právo, když za poplatek umožňuje některým firmám umístění do seznamu serverů s povoleným zobrazováním reklamy. Německý Nejvyšší soud rozhodnutí soudu nižší instance, podle nějž je existence seznamu povolených reklam porušením soutěžního práva, zrušil. Obchodní model společnosti Eyeo není podle rozhodnutí soudu agresivní obchodní akt. Soud zároveň uvedl, že společnosti Axel Springer nic nebrání v zablokování přístupu uživatelů s běžícím Adblockem k článkům na svých serverech. Tuto možnost využívá celá řada velkých vydavatelů.

V článku se dále dozvíte

  • Německý Nejvyšší soud odmítl žalobu tamních médií na službu Adblock Plus.
  • Blokování reklamy není v rozporu se soutěžním právem ani svobodou tisku.
  • Uživatelé mohou narazit i na problémy kvůli falešným odstraňovačům reklamy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.