Minulý týden proběhl veletrh E3, ale jeho dozvuky stále trvají. Českou republiku zastupovalo Warhorse Studios jako už zavedené vývojové studio, ale přímo na výstavní ploše byli mnohem více vidět členové nezávislého studia Hyperbolic Magnetism. Ti do do Los Angeles už pod hlavičkou nové firmy Beat Games přijeli s VR hrou Beat Saber, nově ve verzi pro PlayStation VR. Novinku přitom ukazovali zájemcům přímo na obrovském stánku Sony.

Ján Ilavský, který založil Hyperbolic Magnetism, mohl slavit rovnou dvakrát. Vedle výborných prodejů rytmické VR hry Beat Saber ve verzi pro systémy HTC Vive, Oculus Rift a Microsoft Mixed Reality se nové verze dočkala také jeho starší hra Chameleon Run. Neotřelá hra vznikla původně pro iOS, nyní se díky vydavatelské aktivitě společnosti Cinemax dostala na Nintendo Switch. I s vyšší cenou ve srovnání s mobilní verzí se Chameleon Run dočkal pozitivních recenzí – jednoduchý princip a skvělé zpracování držitele Apple Design Award 2016 funguje i na Switchi. Ovládání fyzickými tlačítky je navíc přesnější a pohodlnější než na mobilu.

S týdenním odstupem pak vstup do světa herních konzolí oznámilo i brněnské nezávislé studio Madfinger Games. To se rozhodlo vydat na konzoli Switch svou úspěšnou mobilní hru Shadowgun Legends. I v tomto případě jde o konverzi povedené mobilní hry, která na zařízení od Nintenda těží z vyššího výkonu ve srovnání s mobily a hlavně z lepšího ovládání.

V přenosu hry na novou platformu programátorům Madfinger Games pomáhá fakt, že Switch používá téměř totožný hardware jako multimediální zařízení Nvidia Shield. Na něm už Shadowgun Legends funguje, protože jde o zařízení s Androidem. Práce na konverzi tak vývojářům zabrala pouze dva dny. 

Shadowgun Legends funguje na moderním principu "hra jako služba" a od původního stavu, ve kterém jsme hru recenzovali, se už liší díky množství přidaného obsahu. I když titul nabízí asi 200 herních úrovní pro jednoho hráče, výraznou roli hraje také on-line hraní proti živým soupeřům a nově lze také procházet příběhovými misemi v kooperativním režimu ve více hráčích – i to je funkce, která na konzoli od Nintenda pomůže hře, šířené zdarma, vyniknout. Datum vydání a podrobnosti o vylepšeních pro Switch zatím Madfinger Games tají.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru