Jít si koupit auto s hotovostí na účtu není úplně příjemná zkušenost. Prodejcům vozů nejde ani tak o "střelení" auta, ale o provizi ze spotřebitelských úvěrů, které si zákazníci na nové auto "s velkou slevou" vezmou. Od prodejců aut se učí i prodejci telefonů, počítačů, televizí a další techniky. Vedle prodeje na úvěr proto nabízejí i pojištění proti krádeži nebo náhodnému poškození a krádeži a prodlužování záruky.
Pojištění je ze svého principu sázka na to, že se vám stane něco špatného. Pokud ano, "vyhrajete" pojistné plnění a rozbití mobilu nebo televize tolik nebolí. Když se pojištěnému zařízení nic nestane, pomůžete pojišťovně k zisku. Na tom není nic špatného. U elektroniky, která je náchylná k vypadnutí z ruky nebo jiné úhoně, je logicky lákavá.
Celý systém pojištění má ale jednu neměnnou konstantu – musí být pro pojišťovny ziskový. V praxi to znamená spoustu omezení, podmínek a pravidel, které cestu k náhradě škody komplikují. Prodejci elektroniky i pojišťovny mohou jejich existenci hájit tím, že všechna kritéria jsou jasně popsaná v pojistných podmínkách. Takové dokumenty čte málokdo, a tak jsme to udělali za vás. Moc pěkné čtení to není, a nepomáhá ani ujištění Alzy nebo Datartu, že v 80 až 90 procentech případů dostanou zákazníci od pojišťovny odškodnění. Samozřejmě menší, než byste čekali.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa moderních technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru