Švédskému oděvnímu řetězci Hennes & Mauritz (H&M) ve třetím fiskálním čtvrtletí (skončil v srpnu) klesl kvůli nákladné proměně dodavatelských řetězců čistý zisk o 18 procent na 3,1 miliardy švédských korun (SEK; 7,7 miliardy Kč). 

Očekávání analytiků nicméně překonaly kvartální tržby, které se bez započtení daně z přidané hodnoty vyšplhaly na 55,8 miliardy švédských korun (téměř 139 miliard Kč), meziročně o devět procent více. Investoři tak firmě věří, její akcie posílily po ujištění managementu, že další snižování nákladů nebude potřeba. 

Přeměna logistických řetězců H&M si vyžádala mimořádné náklady ve výši 400 milionů SEK, uvedl generální ředitel Karl-Johan Persson. Firma měla potíže kvůli nasazení nového logistického systému v USA, Francii, Itálii a Belgii, kde klesly prodeje během posledního fiskálního kvartálu o osm procent, zatímco na ostatních 66 trzích o osm procent vzrostly.

Společnost zareagovala poměrně pozdě na internetovou konkurenci, vedení ale slibuje nápravu. V plánu je zrychlení a zefektivnění dodavatelských řetězců, modernizace obchodů a lepší propojení více než 4700 prodejen s firemním online prodejem.

Podle serveru Logistic Manager také H&M v blízké době plánuje otevřít  tři nová vysoce automatizovaná logistická centra, která mají výrazně zvýšit kapacity, efektivitu logistiky a zkrátit dodací lhůty.

Firma také podle Perssona ve třetím kvartálu zvýšila o více než 30 procent nákupy na internetu, H&M se rovněž daří rozšiřovat svůj podíl na většině trhů. Internetový prodej nově zavede mimo jiné v Mexiku a v Egyptě.

H&M působí v 67 zemích včetně České republiky. Je druhým největším maloobchodním prodejcem oděvů na světě za skupinou Inditex, majitelem obchodů Zara, který se také snaží svou logistiku silně přizpůsobit online prodeji. Firma je navíc známá velice rychlým a výkonným dodavatelským řetězcem.

Související