Modrá obloha místo šedé. Krásně červená jablka místo neduživých. Portrét, na kterém mizí vrásky, akné i nepořádek v pozadí. Fotografie z moderních smartphonů jsou často na štíru s realitou. Místo skutečnosti, viděnou našima očima, ukazují idealizovanou − nebo možná také realističtější − verzi záběru. Obrázky hezčí než skutečnost se uživatelům líbí a mnohdy i při objektivním hodnocení předčí záběry z kvalitních fotoaparátů nebo se jim alespoň vyrovnají.

Dražší chytré telefony fungují velmi dobře v reportážní fotografii a v rámci reklamní spolupráce. Smartphonům podléhají i vydavatelé časopisů i profesionální fotografové. Snímky z mobilních telefonů už byly například na obálce časopisů Vogue, Time na ně nechal nafotit celou sérii portrétů významných žen na iPhone a Annie Leibovitzová na telefon Pixel 3 od Googlu snímá sérii portrétů po celých USA. V Česku s podobným projektem přišel Samsung s časopisem Elle, když pro něj Robert Vano vytvořil devět portrétů telefonem Galaxy S9 Plus.

I když motivem k používání mobilů pro profesionální obrazovou práci jsou u luxusních časopisů a uměleckých fotografů primárně peníze, výsledky takové spolupráce ukazují, že i ze smartphonů je možné při správném nasvícení a znalosti fotografického řemesla dostat snímky, které snesou i tisk na křídový papír.

Po letech zlepšování miniaturních mobilních objektivů, fotografických snímačů a dalších fyzických součástek přichází nová éra, která sází na umělou inteligenci a do chytrých krabiček v kapsách milionů lidí vkládá špičkové retušéry.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Dále se dočtete:
  • - co je důležité pro kvalitu obrázků
  • - k čemu je větší počet objektivů
  • - co dokáže umělá inteligence v mobilech
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se