Když se hospodářství daří, lidé ochotněji utrácejí i za zábavu. Příznivě se to projevuje i na velmi dobrých výsledcích amerického mediálně-zábavního konglomerátu Walt Disney Company. Jeho centrála v kalifornském Burbanku po oznámení rekordních výsledků za uplynulý účetní rok v podobě 12,6 miliardy dolarů čistého zisku (v přepočtu necelých 290 miliard korun) přišla s plány na další rozsáhlou expanzi.

Disney hodlá v následujících pěti letech investovat kolem 24 miliard dolarů (547 miliard korun). Půjde o rozšíření šesti stávajících a výstavbu sedmého zábavního parku, ale také o výstavbu nových hotelů. Flotila velkých okružních plavidel se rozšíří ze čtyř na sedm.

Uvedená suma je podle mediálního analytika Michaela Nathansona větší, než kolik Disney v minulosti dohromady zaplatil za tři předchozí klíčové akvizice − Pixar Animation Studios, zabývající se počítačovou animací, komiksové nakladatelství Marvel a filmovou produkční společnost Lucasfilm.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části textu se mimo jiné dočtete, jak je pro společnost Disney důležitá divize zábavních parků nebo okružních jízd po mořích. Jaká je strategie společnosti na mediálně zábavním trhu?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se