Rovná záda, přímý pohled, sešlápnutý pedál na vzdálenost lehce pokrčené nohy, ruce na volantu v poloze tři čtvrtě na tři. Základní zásady bezpečného řízení se podle typu pohonu vašeho vozu nemění. Přesto existuje několik výjimek, o kterých by řidič měl vědět, než přesedne z klasického auta do elektromobilu. Zvlášť pokud s ním chce dojet dál než jenom na nákup. 

"S elektromobily musíte jezdit kamarádsky, s lehkou nohou na plynu, abyste vůbec někam dojeli. Automaticky to tak řidiče nutí k bezpečnější jízdě," říká instruktor bezpečné jízdy a bývalý závodní jezdec Jiří Patera. Malý dojezd na jedno její nabití je často zmiňovaným argumentem proti elektromobilům. S velkým akumulátorem, který pohání elektromobily, přichází ještě jedna potíž. Vysoká hmotnost. Baterie běžně váží 300 až 350 kilogramů, což opět snižuje dojezd. Nabití akumulátoru ze sítě navíc může trvat i 11 hodin. Výrazně ho sice může zrychlit stojan s nabíječkou, kterých ovšem u nás zatím mnoho není. A i s ní trvá nabití z 10 na 80 procent zhruba 40 minut, což je oproti běžnému tankování stále hodně dlouhá doba. Výrobci se proto snaží nasazovat užší pneumatiky. Ty se navíc lépe brání vzniku aquaplanningu, ale zase o něco hůř brzdí. 

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se