Kamera nehybně hledí na mozaiku dlaždic, na jednoduchou černobílou geometrii. Chvíli trvá, než symetrii pravých úhlů naruší šplíchance vody se saponátem. A ještě později se v kaluži objeví odraz letadla na obloze. Teprve pak se kamera zvedá ze země a rozhlíží po okolním dvoře.

Takřka žádný článek o mexickém snímku Roma nevynechá zmínku o tomto pozoruhodném prvním záběru. Není divu, v kalužích mýdlové vody se neukrývá jen obrovský filmový zážitek, ale možná též budoucnost kinematografie.

Ten příběh má mnoho rovin. První z nich. Režisér Alfonso Cuarón se po vysokorozpočtových hollywoodských hitech jako Harry Potter a vězeň z Azkabanu, Potomci lidí či Gravitace vrací do rodného Mexika. Po opojném zkoumání rozlehlého vesmíru v Gravitaci, která mu vynesla Oscara za nejlepší režii a střih, nyní pátral v nejhlubších vzpomínkách z dětství a přenesl je do intimního černobílého dramatu.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V článku se dále dozvíte:
  • Proč sám režisér doporučuje vidět film pro Netflix na velkém plátně?
  • Jak změnu v distribučním modelu vnímá Ivo Andrle z českých Aerofilms?
  • A co platformy jako Netflix mají ze snímků typu Roma?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se