Komunikační síť Instagram umožní svým americkým uživatelům prostřednictvím nové aplikace přímý nákup vystavovaného zboží. Sociální síť pro sdílení fotografií jídla, oblečení nebo designu si od tohoto kroku slibuje nový přísun financí. Testování nákupní funkce Checkout zahajuje dceřiná firma Facebooku podle svého sdělení v úterý.

Aby mohl nabídnout službu, která umožní přímý nákup zboží bez přesměrování na stránky prodejce, spojil se Instagram s více než dvaceti značkami. Jsou mezi nimi výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas, módní řetězec H&M nebo výrobce luxusních doplňků a módy Michael Kors. Uživatelé budou moci za zboží platit bankovní kartou nebo prostřednictvím služby PayPal.

Instagram se domnívá, že internetový prodej se stane významnou součástí jeho podnikání. Firma již nyní uživatelům nabízí možnost zjistit, jaké produkty jsou na obrázku, který si právě prohlížejí, uložit si je a sdílet. Tuto funkci podle jejího vyjádření využívá 130 milionů návštěvníků sítě měsíčně.

Růst inzerce umísťované u facebookových zpráv se zpomaluje, a internetový gigant se proto poohlíží po dalších zdrojích financování, napsala agentura Bloomberg. Pouští se tedy na pole, které doposud opanovaly maloobchodní firmy, jako je Amazon a Walmart, napsala agentura Reuters.

Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru