Fenomén streamování her a jejich digitální distribuce nabírá na síle. Podle informací amerického zpravodajského serveru CNBC začala čínská společnost Tencent testovat vlastní platformu pro cloudové hry. Mohla by se tak stát v blízké budoucnosti konkurencí pro firmy Google, Sony a NVIDIA. Pozadu navíc nechtějí zůstat ani Microsoft či herní vydavatelství Electronic Arts.

Hodnota globálního trhu s videohrami se přitom v současnosti odhaduje na 135 miliard dolarů (přes tři biliony korun).

Hry z cloudu se na tom sice zatím podílejí jen velmi malou částí (loni 234 miliony dolarů), velikost této části trhu však v příštích letech prudce poroste − podle odhadů analytické firmy IHS Markit do roku 2023 na 1,5 miliardy dolarů.

Cloudové hraní uživatelům umožňuje streamování her, odstraňuje nutnost stahovat je do herních zařízení nebo chytrých telefonů. Stejně tak odpadá potřeba kupovat herní konzole či výkonné a obvykle drahé počítače.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Zatím víme o výhodách cloudového hraní, jaké jsou ale nevýhody a rizika? Komu bude podle Tencentu patřit budoucnost ve streamování her?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se