Jihokorejská společnost Samsung Electronics zřejmě za první čtvrtletí vykáže nejslabší zisk za více než dva roky. Podle předběžných údajů jí provozní zisk meziročně klesl o 60 procent na 6,2 bilionu wonů (téměř 125 miliard korun). Hospodaření firmy zasáhly především nižší ceny paměťových čipů a zhoršení poptávky po displejích, ale také rostoucí konkurence na trhu chytrých telefonů.

Akcie firmy na zprávu zareagovaly poklesem jen o 0,2 procenta, neboť řada investorů předpokládá zvýšení cen čipů v druhé polovině roku, uvedla agentura Reuters.

Analytici dotazovaní společností Refinitiv očekávali provozní zisk v průměru 6,8 bilionu wonů. Příjmy se firmě podle předběžných údajů snížily o 14 procent na 52 bilionů wonů. Samsung pravidelně zveřejňuje odhady zisku před detailními výsledky, ty má oznámit koncem dubna.

Firma už dříve varovala před zhoršením čtvrtletních výsledků z důvodu poklesu cen paměťových čipů a zpomalující se poptávky po displejích používaných v telefonech iPhone firmy Apple. Kromě toho ziskovost výroby jejího chytrého telefonu Galaxy poznamenaly náklady na inovace, konkurence čínských rivalů i neochota spotřebitelů měnit starší přístroje za modernější.

Čipy Samsungu používá většina velkých výrobců chytrých telefonů včetně Applu, dodává je ale také pro cloudové severy Amazonu a dalších podniků.

Související

Komentáře ke článku

Václav Mucha 14.04.2019 12:35
Tomu poklesu prodeje telefonů se nedivim. Pokud na něm člověk nehraje hry (k čemuž já mám PC s RTX 2060, hehe :), na běžnou agendu dneska bohatě stačí i low end. Stejně tak na fotky. To dřív ten telefon ztratim nebo rozbiju, než by začal bejt zastaralej :)
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru