Jen pár hodin před tím, než Microsoft oznámil novou variantu konzole Xbox One S, která se obejde bez optické mechaniky, vyrazilo Sony do protiútoku. Bez varování a předchozích náznaků představil hlavní architekt konzolí PlayStation Mark Cerny v rozhovoru pro server Wired základní informace o PlayStation 5.
Nová konzole od Sony nabídne skokové zvýšení výkonu hned v několika oblastech, navíc udrží zpětnou kompatibilitu s hrami pro dnešní PlayStation 4 a použít s ní půjde i systém virtuální reality PlayStation VR. Cerny v rozhovoru pro Wired uvedl i řadu technických detailů, které vysvětlují, proč se nová generace herních konzolí začne prodávat nejdříve v roce 2020. Součástky, které Sony plánuje použít, zatím existují pouze ve stadiu předprodukčních vzorků a prototypů.
Microsoft chystá Xbox bez blu-ray mechaniky, ušetří stovky korun na konzoli a ještě více vydělá
Sony podle očekávání zůstane věrné AMD jako hlavnímu dodavateli a i nová generace herních konzolí tak bude vycházet ze stejné architektury hardwaru jako osobní počítače. Srdcem Sony PlayStation 5 má být třetí generace procesorů Ryzen s osmi procesorovými jádry. Díky úsporné výrobní technologii by měly nové procesory nabídnout vysoký výkon i při menší spotřebě, aby konzole nebyla příliš hlučná.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Týden s technologiemi Otakara Schöna
Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna
Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru