Google neumí prodávat hudební předplatné. I když na trhu působí skoro osm let, získal zatím jenom 16 milionů zákazníků z nějakých dvou a půl miliardy uživatelů Androidu nebo prohlížeče Chrome. Nejnovější snaha nalákat platící zákazníky se jmenuje Youtube Music a Youtube Premium a do Česka přicházejí teď, po roce od spuštění ve Spojených státech.

Obě služby mají společnou historii, fungovaly totiž pod názvy Music Key a Youtube Red o pár let dříve, ale pro uživatele to nebylo přehledné. Nové rozdělení placeného přístupu k hudbě i videím na Youtube je lepší a Google hlásí, že za první rok fungování služby získal o 60 procent více uživatelů, než měl dříve.

Otázkou je, kolik toho může Google nabídnout českým divákům, pro které je Youtube primární důvod, proč neplatit za Netflix nebo Spotify, protože „všechno“ nabízí zdarma, a to včetně věcí, které ani Netflix ani Spotify nemají. Na obě služby se proto podíváme zvlášť a podrobně. Malý spoiler si ale dovolím už na začátku – Youtube Premium je o dost lepší nabídka než jen samotná služba Youtube Music.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se Google může postavit proti Spotify, Apple Music nebo Deezeru?
  • V čem je síla Youtube Premium a co všechno (třeba tři aplikace) vlastně nabízí?
  • Jakou slabinu musí Google překonat a má vůbec smysl platit 149 nebo 179 korun?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se