Vyhodíte je dveřmi, vlezou oknem. Zvědaví tvůrci aplikací, kteří mohou vydělávat na prodeji osobních údajů a zobrazování cílené reklamy, našli hned několik způsobů, jak obejít omezení Androidu, která brání aplikacím v přístupu k potenciálně citlivým údajům. Zneužít k tomu lze i fotografie pořízené uživatelem.

Šestice výzkumníků z Mezinárodního ústavu pro počítačovou vědu publikovala zprávu, která odhalila více než tisíc aplikací, jež umí obejít překážky, kterými Android brání uživatelské údaje před nežádoucími přístupy. Odborníci přitom našli řadu aplikací, které zneužívají takzvané vedlejší kanály pro nepřímé zjištění informací, jako je identita zařízení nebo jeho poloha. Další aplikace jdou ještě dál a ke zjištění privilegovaných informací používají kanály skryté, kdy aktivně obcházejí zabezpečení systému.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru