Kolem 3D tisku i po letech panuje spousta pověr a mýtů. Jedni věří v dokonalý stroj na převod myšlenek do reality, jiní vidí v 3D tisku zbytečnost a nesmysl. V praxi je blíž realitě první pojetí, má to ale hned několik háčků. Aby 3D tiskárny měly smysl, musí je lidé správně používat. A to se někde musí naučit. Údajně s tím počítá i české školství, které bude hledat hlavně dobrý poměr ceny a výkonu.

Příležitost v tom vidí Alza, která nabídla školám možnost objednat si bezplatně 3D tiskárny Creality Ender 3 na tříměsíční zkušební dobu. Ender 3 se prodává za 5499 korun, Alza po uplynutí tří měsíců školám ještě deset procent sleví. Za nízkou cenu přitom zákazník získá stroj s velkým tiskovým objemem 20 x 20 x 25 centimetrů.

Jak ale taková tiskárna za pět tisíc tiskne, když etalon, český systém Průša, stojí čtyřikrát nebo pětkrát tolik? Na to jsme se podrobně podívali.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru