Populární počítačová hra Fortnite se po dvoudenním výpadku probudila k životu a nabídla milionům svých uživatelů novou kapitolu se zcela novou mapou herního světa, spoustou nových zbraní, úkrytů a bojovníků. Od neděle nebylo možné se do hry přihlásit, což vyvolalo údiv i rozhořčení fanoušků po celém světě. Média vytušila, že studio Epic Games odpojilo Fortnite z reklamních důvodů kvůli nové verzi hry.

"Hráči neměli od neděle jinou možnost, než zírat na černou obrazovku," komentovala dnes výpadek agentura Reuters. Černá díra vyvolaná dopadem meteoritu na ostrov, na kterém dosud hráči sváděli vzájemné souboje, byla zdánlivě tím jediným, co z populární hry zbylo. Návrat hry v nové, rozšířené podobě uživatelé podle Reuters přijali nadšeně. Počínání jednoho z jejích úspěšných hráčů v nové verzi hry méně než dvě hodiny po obnovení provozu sledovalo v jeho živém internetovém přenosu okolo 170 milionů lidí, uvedla agentura.

Studio na dotazy hráčů i médií nereagovalo a na jeho sociálních sítích, které jsou věnovány Fortnite, byla rovněž jen černá díra.

Portály, které se věnují videohrám, nevěřily tomu, že černá díra vyvolaná dopadem meteoritu na ostrov, na kterém dosud hráči sváděli vzájemné souboje, znamená konec světa Fortnite. Jako hlavní argument zmiňovaly, že Fortnite je pro Epic Games vynikajícím zdrojem peněz.

Podle webu TechCrunch nebyly k dispozici žádné podrobné údaje, ale server The Verge v létě napsal, že Fortnite má tržby 300 milionů dolarů měsíčně (sedm miliard korun). Hra patří k nejpopulárnějším na světě, je s ní svázáno na 250 milionů uživatelských účtů.

Během čekání se média a také fanoušci bavili tím, jak se ti méně vyrovnaní hráči s vynucenou přestávkou vyrovnávají. Na Epic Games se například podle Daily Mail obrátila jistá matka s žádostí o vysvětlení s tím, že její syn v neděli po vypnutí hry propukl v pláč a že brečel tak dlouho, dokud vyčerpáním neusnul. "Jediné, co jsem mohla udělat, bylo ho držet," napsala. Poznamenala, že syn v pondělí od rána opět brečí, protože se do hry nemůže přihlásit. "Vzbudila jsem ho kvůli tomu velmi brzy. Doufám, že z toho máte velkou legraci," dodala.

Jiná matka na Twitteru zase napsala, že její syn chodí nyní bez duše stejně, jako když mu kdysi pošel jeho pes.

Ne všichni ale Epic Games za odstávku kritizují. Paul Terry ve svém tweetu vyslovil přání, aby hra zůstala vypnutá dva týdny, což mu opět umožní strávit nějaký čas se synem, než se jeho potomek opět stáhne do svého herního doupěte. Terry zmínkou dvoutýdenní odstávky narážel na fakt, že jméno hry je hovorovou variantou anglického slova fortnight, což znamená právě čtrnáct dní.

Fortnite byla uvedena na trh v roce 2017. Smyslem hry je přežít díky zabíjení protivníků i stavění úkrytu. Hra rychle získala popularitu, když do ní vývojáři zakomponovali režim Battle Royal. V něm mezi sebou bojují hráči do té doby, dokud v neustále zmenšujícím světě nezůstane "naživu" jen jeden poslední.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru