Profesor stojí před studenty, píše cosi na tabuli nebo monotónním hlasem přednáší látku, kterou je třeba se naučit nazpaměť. Část auly se nudí, část už téměř spí. Tenhle obraz je na českých vysokých školách v posledních letech k vidění stále méně. Univerzity se snaží opustit klasickou formu jednosměrných přednášek učitel−žák a stále častěji přecházejí k výuce, kdy se musí zapojit i studenti a s informacemi samostatně pracovat. Příkladem jsou takzvané situační, problémové a projektové výukové metody, které využívá mimo jiné i Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Studenti přicházejí s vlastními projekty, jež jsou podkladem pro hodnocení v daném předmětu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se