Reklama pohání velkou část internetu. Obsah zdarma se většinou financuje příjmy z reklam. Aby reklamy byly co nejúčinnější, je nutné je ukazovat těm správným lidem.

A to je místo, kde roli dostávají data o uživatelích. Touha mít účinnou reklamu a zvyšovat prodeje vyústila ve společnost, která překonala obavy autora románu 1984.

Data a z nich získané informace jsou peníze a sběr dat není omezený pouze na internet. Informace o svých nákupech sdílí s obchodníky (a ti s výrobci produktů) miliony lidí prostřednictvím věrnostních karet, jako je Tesco Club Card, Teta klub nebo karta od Dráčika.

Jen na internetu však může jeden člověk nebo firma získat informace nikoliv o konkrétních nákupech v jednom obchodním řetězci, ale v podstatě o všem, co uživatel na síti dělá. Vedle sebe jsou nákupy granulí pro psa, sledování aukcí na eBayi, prohlížení pornostránek s mladými Asiatkami nebo, nedej Bože, stahování nejnovějšího dílu Mandaloriana z torrentů.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku

Jan Válek 29.01.2020 13:58
Snad se lidé naučí platit za služby na internetu a tento problém zmizí.
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru