Elektřina se jako alternativní pohon začíná uplatňovat při zásobování městských center. Do své flotily nákladních vozidel zařadila elektrická auta také logistická firma DB Schenker a testovala, jak se jejich uplatnění liší v podmínkách různých měst.

Pět elektrovozů Fuso eCanter firma využívá pro koncové doručování hned v několika německých městech – v Berlíně, Frankfurtu nad Mohanem a ve Stuttgartu. Při testování e-kamionů se potvrdilo očekávání, že v různých evropských městech se podmínky pro logistiku velmi odlišují. Například v Berlíně je potřeba počítat s velkou rozlohou metropole a také faktem, že do města proudí mnohem více zboží než opačným směrem. 

Pro Paříž jsou naopak typické úzké ulice, které komplikují manévrování velkým e-kamionům. Přesto se zde používají pro doručení lehčích zásilek a zboží na trasách s 10 až 12 zastávkami denně.

V německém Frankfurtu nad Mohanem pro elektromobilitu představuje výzvu vzdálenost. Jelikož se eCantery testují na trasách v 50kilometrovém okolí města, musí řidič správně využít jeho stokilometrový dojezd. Od března tyto vozy denně přepravují přibližně 1500 zásilek.

Firmy budou muset stále častěji zvažovat, jak přizpůsobit svou celkovou strategii pro elektromobilitu místním podmínkám. Například v Japonsku je distribuční koncepce nastavena zcela odlišně oproti Německu. V Japonsku dominují 3,5tunové nákladní vozy, protože města jsou mnohem větší a silnice užší. Tyto faktory nahrávají dobře ovladatelným vozidlům, včetně těch na elektrický pohon. Elektromobily by tak mohly být ideální – obzvlášť když se v Asii pro doručování zboží využívají už několik let.

Fuso eCanter je 7,5tunový elektrický nákladní vůz s dojezdem nejméně 100 kilometrů určený hlavně pro pro distribuci zboží po městě. Vozidla se obvykle nabíjí přes noc a díky rychlonabíječkám mohou být připravena k dalšímu provozu i za 90 minut.

Související