Říká se, že Češi jsou spíš skeptičtí remcalové, když už ale něco přijmou za své, nadchnou se pro to a pak se projeví jejich šikovnost. Zevšeobecňovat národní povahu je velice ošemetné, avšak o přístupu k umělé inteligenci to zrovna platí.

Firmy v Česku zatím v zavádění umělé inteligence, tedy počítačových programů, které se umí − zjednodušeně řečeno − učit podobně jako člověk, zaostávají. Uvádí to například loňská srovnávací studie společnosti Microsoft. Situace se ale postupně mění a příští dva roky přinesou do českého byznysu přelom.

Podle průzkumu týdeníku Ekonom se větší firmy od pojišťoven a bank přes výrobce až po e-shopy osmělily a inves­tují do nasazení učících se počítačových algoritmů miliony korun. Nezastavila je v tom ani pandemie koronaviru. "Samozřejmě, lokální investice jsou zatím o poznání nižší než u našich západních sousedů. Ale když to srovnám se situací před rokem nebo dvěma, je vidět znatelný progres," potvrzuje Ivo Gavenda, který má v poradenské společnosti Accenture na starosti zavádění automatizace.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.