Jak dobře dokážete formulovat své myšlenky? Sociální síť Twitter staví svůj úspěch na zásadním omezení. Každý uživatel má k dispozici pouze 140 znaků, do kterých se musí vejít i odkazy. Díky českému překladu chce Twitter získat i více uživatelů ze střední Evropy.

Twitter rychle získává na popularitě, pomáhá mu v tom rychlost, s jakou se v této síti šíří aktuální informace. Twitter využívají jako silný komunikační kanál pořadatelé olympiády v Londýně i NASA, která na Twitteru nabízí i reportáž z mise sondy Curiosity na Marsu psanou v první osobě. Na Twitteru samozřejmě najdete i IHNED.cz

Sociální síť Twitter patří druhá až třetí příčka mezi sociálními sítěmi podle velikosti. Na prvním místě je stále neohrozitelný Facebook s více než 900 miliony uživatelů, na druhé místo patří Twitter nebo čínská síť Qzone, další příčka pak patří rok staré síti Google+.

Twitter v češtině

V Česku je ale situace odlišná. Facebook má řádově více českých uživatelů – podle aktuálních oficiálních čísel asi 3,5 milionu. Na druhém místě v počtu uživatelů je Google Plus s 309 tisíci uživateli (podle analýzy Plusdemographics.com), Twitter pak podle serveru Klábosení.cz používá 107 tisíc Čechů a Slováků, doposud jejich počet rostl více méně lineárně.

Český překlad zachoval slovo tweet, které označuje krátkou zprávu, i slovo retweet pro přeposlání zprávy dalším lidem. Twitter bohužel zachoval i chybu, která rozčiluje české uživatele už dlouho - pokud se rozhodnete přidat ke tweetu informace o lokaci, místo České republiky systém jako vaši polohu označí Sasko. Největší nedostatky v překladu se však týkají stánek, ke kterým se uživatel nedostane - třeba na stránce "O Twitteru".

Související

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každé pondělí ráno najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru